CELOROČNÍ MOTIVAČNÍ HRY

KOUZELNÍCI (1.A)


Naši prvňáčci spojili své síly, aby čelili zlému čaroději. Každý týden se všichni snaží vydělat co nejvíc dublonů, aby nasbírali víc než čaroděj a přemohli ho. V pátek všichni malí kouzelníci dají své dublony dohromady a pokud mají víc než zlý čaroděj, vyhráli týdenní souboj. Celý rok se však skládá z mnoha těžkých bitev. Kdo se bude smát nakonec? Přemůžou naši malí kouzelníci mocného čaroděje a dostanou se až k jeho pokladu? Držme jim palce!

MINECRAFT (2.A)

Letošní druháci využili jarní koronavirové pauzy na prozkoumávání počítačové hry Minecraft. Hra se mezi tehdejšími prvňáčky stala rychle velmi oblíbenou. Protože ale ve škole paní učitelka upřednostňuje trávení volného času a motivační aktivity bez využití moderní techniky, rozhodla se přenést čtverečkový svět zpátky na papír. Na začátku školního roku si děti vytvořily čtverečkový svět, který ale nebyl osídlený. Každý týden na děti čekají různé speciální úkoly. Za splněné úkoly získávají body v podobě "čtveráků," tedy barevných čtverečků v různé nominální hodnotě. Čtveráky potom fungují jako platidlo, za které si lze nakoupit nemovitosti, zvířata, rostliny a dopravní prostředky nebo jako nástroj k vybarvení nabytého majetku. Letošní hra druháků není jenom zábava, ale slouží zároveň jako primární výuka finanční gramotnosti. 



STARŠÍ MOTIVAČNÍ HRY NAŠICH ŽÁKŮ 

PLANETA GAYA

Páťáci poprvé hrají každý sám za sebe a snaží se svou zemi rozvíjet co nejvíce a vyhrát v ekonomických bodech nad ostatními. Zároveň se však musí také naučit spolupracovat s ostatními státy, aby si během toho ekonomického závodu nezničili planetu. Potom by prohráli všichni. Uvidíme, kdo na konci roku vyhraje hlavní cenu!

NÁMOŘNÍCI

Námořníci, tedy žáci, ztroskotali na obydleném ostrově v oceánu. Aby se dostali z ostrova, musí společnými silami, podle přesného plánku, postavit novou loď.

Jejich desetiměsíční snaha odplout je doplněna o nelehké úkoly.

Námořníkům z 2.A chodí poštou dopisy s příběhy, ve kterých se dočítají o zmiňovaných úkolech. V některých případech je úkol propojen s výukou, a tak si děti hravou formou procvičují aktuální učivo.

Za splněný úkol, pomoc spolužákovi, dobrý postřeh, vyřešení rébusu, kolegialitu, získávají žeton. Děti žetony sbírají a navzájem se podporují. Za deset žetonů žák získává součástku pro stavbu lodi.

Podaří se ztroskotaným námořníkům postavit loď a zachránit se? Držíme jim palce!


Ukázka jednoho z dopisů:

Námořníci, pozor, piráti!

Pozdě. Parta druháků se bohužel nechala lapit pirátskou posádkou.

"Ještěže Varvara stihla přes naši loď přehodit plachtu, aby ji piráti nenašli," zašeptal Maty.

Loď pirátů nebyla vůbec hezká. Všude se válely zbytky jídla a v místnosti, kde seděli uvěznění námořníci z 2.A, byl cítit divný zápach.

Najednou zoufalí námořníci uslyšeli kroky. "Ticho, někdo jde," umlčel ostatní Ondra. Ve dveřích se objevila tmavá postava s širokým kloboukem a papouškem na rameni - sám kapitán pirátské lodi.

Posadí se na dřevěný sud a povídá: "Propustím Vás, pokud mi pomůžete."

"Při rybolovu se nám do sítí zamotala slova, která mají slabikotvorné souhlásky R, L, M. Pokud se vám podaří slova správně rozdělit, jste volní. A ještě každý z vás získá žeton navíc."

Pusťte se do práce! Hodně štěstí!